Proč Mercedes a ne Volkswagen?

V minulých týdnech jsme se dozvěděli, že turecké úřady doručily německým úřadům dlouhý seznam společností a fyzických osob pocházejících z Německa, které dle tureckých úřadů, prý podporovaly terorismus.
Mercedesové  závody v Turecku

V dlouhém seznamu je dle informací víc než 600 právnických či fyzických osob pocházejících z Německa se sídlem v Turecku a nacházela se tam i známá světová Daimler, to jest Mercedes.

Mercedes, který přinesl nesčetné inovace do motorových vozidel a proslul ve své kategorii těžko překonatelnou kvalitou.

Jak je obecně známo, Mercedes se po II. světové válce držel daleko od politiky, aspoň já nevím o tom, že by se snažil dostat do střetu s politikou a to nejen v Evropě. Proč se tedy právě Mercedes dostal na černou listinu Erdoganova Turecka? Proč Mercedes a ne Volkswagen?  Volkswagen přitom významnější automobilkou a to nejen Německa, ale celého světa! Volkswagen ve svém koncernu slučuje světové značky jako je Porsche, Audi, "českou" Škodovku, ale i "španělský" Seat!

Přitom Mercedes čili Daimler je největším investorem v automobilovém průmyslu vůbec v Turecku, jeho investice přesahují 900 milionu eur, to jest víc než 20 miliard českých korun! Víc než každý druhý autobus a každé třetí nákladní auto jezdící na tureckých silnicích nese hvězdu Mercedesu, a jeho značka je v Turecku přítomna již od roku 1967! Už od roku 1968 tam vyrábí autobusy a obecně se ví, že část v Turecku vyráběných autobusů a nákladních aut, je následně prodána nejen v Evropě, ale i v řadě dalších zemí světa. To znamená, že Turecko je téměř centrálním místem autobusové výroby a výroby nákladních aut celého Mercedesu! Ale přitom právě on, čili jeho dceřiná společnost, je na tureckém seznamu podporovatelů terorismu?!

Ale právě proto to tak je! Po "nafingovaném pokusu o převrat" v loňském, roce co se vlastně odehrálo? Erdoganův stát přes noc neuvěřitelnou rychlostí zestátnil desítky soukromých universit, stovky středních škol, desítky novin a časopisů či televizních stanic a nezapomněl též na nesčetné velice úspěšné podniky, fabriky či banky! Proč? Protože přece ti všichni byli "podporovatelé terorismu"! Turecko až ke dni tzv. pokusu o převrat o tom nevědělo, ale hned druhý den, ano!?

Ani ne za pár dní se valná část těchto právnických subjektů včetně mateřských škol nacházela v rukou nucené správy, která následně tyto subjekty převedla do rukou "blízkých" Erdogana!

O tržní hodnotě těchto vyrabovaných podniků jsou jen odhady, které říkají, že daleko přesahuje 100 miliard eur. Tak rychle lze zbohatnout přes noc! Stačí jen na oko modifikovat hajdukovské způsoby na současnost a přitom křičet, že jde o záchranu demokracie před pučisty a teroristy.

To je jediný reálný důvod, který já vidím, proč se společnost, jako je Mercedes neboli Daimler, dostala na seznam podporovatelů terorismu.

Jelikož Mercedes - Benz Türk a.s. je turecký právnický subjekt založený podle tureckého práva a tudíž podléhá se jako každý právnický či fyzický subjekt v Turecku tureckým zákonům a sultánským dekretům Erdogana, když víc než 67 % držitelem akcií je mateřský Daimler Benz ve Stuttgartu.

Výroba Mercedes  autobusu v Turecku

Mercedes Benz Türk a.s. je největší tureckou automobilkou a desítky let byli turečtí inženýři ze všech oborů kolem výroby a obchodování až k reklamě školeni v Německu, v Turecku a bylo jim poskytnuto ze strany nejen Daimleru, ale i německého státu, to nejlepší vzdělání a Erdogan ví, že i při zestátnění či svěření do rukou nucené správy bez mateřské firmy ze Stuttgartu, jsou Turci schopni tyto Daimlerovské závody v Turecku vést a dost úspěšně! Víc než 80% všech zaměstnanců Daimlerových závodů v Turecku jsou vysokoškoláci, každý z nich mluví nejméně jedním cizím jazykem! A takových vysokoškoláků v závodech Mercedesu v Turecku je víc než 10.000. Nemluvě o dalších tisících Turků (či Turko-Němců), kteří pracují ve všech stupních daimlerovských závodů v samotném Německu a kteří by se na Erdoganův povel vrátili do Turecka do tamějších závodů v duchu svaté války proti Káfirům!

Chudák Daimler se nyní otáčí v hrobě, kam až jeho dílo jeho následovnici dostali.

Sultán Erdogan má tak rád Mercedes že by to chtěl  mít i se závodem !?

Které ještě další významné podniky se nacházejí mezi těmi víc než 600 subjekty, je nám občanům utajováno. Tak, jak znám způsob myšlení Erdogana, tak tam jsou výlučně podniky, které mají v Turecku své investice a tam rozhodně nejde o nějaké malé nebo zanedbatelné investice.

Nad německými podniky v Turecku a i v Německu visí Erdoganův meč a tím pádem nad celým Německem. Zákon o zestátnění podniků či jejich svěření jako "podporovatelů terorismu" do rukou nucené správy mu to umožňuje a když potřebuje "nový zákon" přes noc, umí si to zařídit, jelikož i v Poslanecké sněmovně má absolutní většinu hlasů společně s ultranacionalistickou stranou -z obavy o persekuci ze strany poskoků Erdogana v české statní správě, raději neříkám fašistickou - MHP. Je to ten další důvod, proč německá vláda přes veškeré urážení, nadávaní, vydírání ze strany Erdoganových poskoků a samotného Erdogana, mlčí?

Proč není na tomto seznamu VW koncern? Evidentně proto, že VW v Turecku žádné investice nemá, i když v minulosti na mezinárodních hospodářských konferencích dokonce Erdoganovi ministři odpovědní za průmysl a obchod opakované vyhrožovali, že když nebudou do Turecka investovat, tak Turecko zvýší dovozní daně pro jejich vozidla. Koncern VW je do Turecka nejvíc vyvážející značkou a ještě k tomu víc než 14 % akcií patří Kataru (o volně obchodovatelných akciích nevíme, nevíme, kolik dalších procent volně obchodovatelných akcií má ve svém sejfu Katar), a Katar je už dnes snad jediným přítelem Erdogana, co mu zůstal.

Tak je nám, občanům v demokratickém systému, kterým je nám dokonale vsugerováváno, že JE demokratický, nezbývá nic jiného, než dokola nad tím přemýšlet a hledat, jak to skutečně je, proč ten či onen vrcholný politik se chová pro nás smrtelníky nepochopitelně a to v těch zásadních otázkách naší civilizace, a proč nehájí elementární zájmy svých řadových občanů!

Nemáme to v té demokracii lehké….

 

 

 

Autor: Yekta Uzunoglu | pondělí 4.9.2017 7:09 | karma článku: 19,48 | přečteno: 613x