Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč Mercedes a ne Volkswagen?

4. 09. 2017 7:09:01
V minulých týdnech jsme se dozvěděli, že turecké úřady doručily německým úřadům dlouhý seznam společností a fyzických osob pocházejících z Německa, které dle tureckých úřadů, prý podporovaly terorismus.

V dlouhém seznamu je dle informací víc než 600 právnických či fyzických osob pocházejících z Německa se sídlem v Turecku a nacházela se tam i známá světová Daimler, to jest Mercedes.

Mercedes, který přinesl nesčetné inovace do motorových vozidel a proslul ve své kategorii těžko překonatelnou kvalitou.

Jak je obecně známo, Mercedes se po II. světové válce držel daleko od politiky, aspoň já nevím o tom, že by se snažil dostat do střetu s politikou a to nejen v Evropě. Proč se tedy právě Mercedes dostal na černou listinu Erdoganova Turecka? Proč Mercedes a ne Volkswagen? Volkswagen přitom významnější automobilkou a to nejen Německa, ale celého světa! Volkswagen ve svém koncernu slučuje světové značky jako je Porsche, Audi, "českou" Škodovku, ale i "španělský" Seat!

Přitom Mercedes čili Daimler je největším investorem v automobilovém průmyslu vůbec v Turecku, jeho investice přesahují 900 milionu eur, to jest víc než 20 miliard českých korun! Víc než každý druhý autobus a každé třetí nákladní auto jezdící na tureckých silnicích nese hvězdu Mercedesu, a jeho značka je v Turecku přítomna již od roku 1967! Už od roku 1968 tam vyrábí autobusy a obecně se ví, že část v Turecku vyráběných autobusů a nákladních aut, je následně prodána nejen v Evropě, ale i v řadě dalších zemí světa. To znamená, že Turecko je téměř centrálním místem autobusové výroby a výroby nákladních aut celého Mercedesu! Ale přitom právě on, čili jeho dceřiná společnost, je na tureckém seznamu podporovatelů terorismu?!

Ale právě proto to tak je! Po "nafingovaném pokusu o převrat" v loňském, roce co se vlastně odehrálo? Erdoganův stát přes noc neuvěřitelnou rychlostí zestátnil desítky soukromých universit, stovky středních škol, desítky novin a časopisů či televizních stanic a nezapomněl též na nesčetné velice úspěšné podniky, fabriky či banky! Proč? Protože přece ti všichni byli "podporovatelé terorismu"! Turecko až ke dni tzv. pokusu o převrat o tom nevědělo, ale hned druhý den, ano!?

Ani ne za pár dní se valná část těchto právnických subjektů včetně mateřských škol nacházela v rukou nucené správy, která následně tyto subjekty převedla do rukou "blízkých" Erdogana!

O tržní hodnotě těchto vyrabovaných podniků jsou jen odhady, které říkají, že daleko přesahuje 100 miliard eur. Tak rychle lze zbohatnout přes noc! Stačí jen na oko modifikovat hajdukovské způsoby na současnost a přitom křičet, že jde o záchranu demokracie před pučisty a teroristy.

To je jediný reálný důvod, který já vidím, proč se společnost, jako je Mercedes neboli Daimler, dostala na seznam podporovatelů terorismu.

Jelikož Mercedes - Benz Türk a.s. je turecký právnický subjekt založený podle tureckého práva a tudíž podléhá se jako každý právnický či fyzický subjekt v Turecku tureckým zákonům a sultánským dekretům Erdogana, když víc než 67 % držitelem akcií je mateřský Daimler Benz ve Stuttgartu.

Mercedes Benz Türk a.s. je největší tureckou automobilkou a desítky let byli turečtí inženýři ze všech oborů kolem výroby a obchodování až k reklamě školeni v Německu, v Turecku a bylo jim poskytnuto ze strany nejen Daimleru, ale i německého státu, to nejlepší vzdělání a Erdogan ví, že i při zestátnění či svěření do rukou nucené správy bez mateřské firmy ze Stuttgartu, jsou Turci schopni tyto Daimlerovské závody v Turecku vést a dost úspěšně! Víc než 80% všech zaměstnanců Daimlerových závodů v Turecku jsou vysokoškoláci, každý z nich mluví nejméně jedním cizím jazykem! A takových vysokoškoláků v závodech Mercedesu v Turecku je víc než 10.000. Nemluvě o dalších tisících Turků (či Turko-Němců), kteří pracují ve všech stupních daimlerovských závodů v samotném Německu a kteří by se na Erdoganův povel vrátili do Turecka do tamějších závodů v duchu svaté války proti Káfirům!

Chudák Daimler se nyní otáčí v hrobě, kam až jeho dílo jeho následovnici dostali.

Které ještě další významné podniky se nacházejí mezi těmi víc než 600 subjekty, je nám občanům utajováno. Tak, jak znám způsob myšlení Erdogana, tak tam jsou výlučně podniky, které mají v Turecku své investice a tam rozhodně nejde o nějaké malé nebo zanedbatelné investice.

Nad německými podniky v Turecku a i v Německu visí Erdoganův meč a tím pádem nad celým Německem. Zákon o zestátnění podniků či jejich svěření jako "podporovatelů terorismu" do rukou nucené správy mu to umožňuje a když potřebuje "nový zákon" přes noc, umí si to zařídit, jelikož i v Poslanecké sněmovně má absolutní většinu hlasů společně s ultranacionalistickou stranou -z obavy o persekuci ze strany poskoků Erdogana v české statní správě, raději neříkám fašistickou - MHP. Je to ten další důvod, proč německá vláda přes veškeré urážení, nadávaní, vydírání ze strany Erdoganových poskoků a samotného Erdogana, mlčí?

Proč není na tomto seznamu VW koncern? Evidentně proto, že VW v Turecku žádné investice nemá, i když v minulosti na mezinárodních hospodářských konferencích dokonce Erdoganovi ministři odpovědní za průmysl a obchod opakované vyhrožovali, že když nebudou do Turecka investovat, tak Turecko zvýší dovozní daně pro jejich vozidla. Koncern VW je do Turecka nejvíc vyvážející značkou a ještě k tomu víc než 14 % akcií patří Kataru (o volně obchodovatelných akciích nevíme, nevíme, kolik dalších procent volně obchodovatelných akcií má ve svém sejfu Katar), a Katar je už dnes snad jediným přítelem Erdogana, co mu zůstal.

Tak je nám, občanům v demokratickém systému, kterým je nám dokonale vsugerováváno, že JE demokratický, nezbývá nic jiného, než dokola nad tím přemýšlet a hledat, jak to skutečně je, proč ten či onen vrcholný politik se chová pro nás smrtelníky nepochopitelně a to v těch zásadních otázkách naší civilizace, a proč nehájí elementární zájmy svých řadových občanů!

Nemáme to v té demokracii lehké....

Autor: Yekta Uzunoglu | pondělí 4.9.2017 7:09 | karma článku: 18.85 | přečteno: 570x

Další články blogera

Yekta Uzunoglu

Klepetá

Drahý kurdský maliar Nuh Ateş opísal svojim perom klepetá, ktoré český sudca Jiří Wažik považoval za vhodné pre moje ruky ....

14.11.2017 v 7:59 | Karma článku: 8.89 | Přečteno: 152 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Ad blog pana Stejskala aneb K odchodu Barzáního

Kolega bloger pan Lubomír Stejskal dne 2.11.2017 reagoval na můj příspěvek k odchodu Barzaniho z funkce prezidenta iráckého Kurdistánu.

13.11.2017 v 7:10 | Karma článku: 10.61 | Přečteno: 164 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Klepeta

Drahý kurdský malíř Nuh Ateş popsal se svým perem klepeta, která český soudce Jiří Wažik považoval vhodné pro moje ruce....

11.11.2017 v 7:35 | Karma článku: 13.04 | Přečteno: 227 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Yankee go home !

V 60. a 70. rokoch to bol najhlasnejší slogan vo svete, od Vietnamu až po latinskú Ameriku ho mládež z celého sveta kričala a poriadne hlasno.

10.11.2017 v 13:55 | Karma článku: 9.03 | Přečteno: 171 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Lubomír Stejskal

Premiér cestovatel

Stabilita Libanonu je důležitá pro celkovou stabilitu regionu. Ta je obecně křehká – stačí málo a oheň je „na střeše“.

22.11.2017 v 0:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 32 | Diskuse

Jan Ziegler

Provládní ruský web lže, vraždy Čechů vydává za osvobození

Jestliže by nějaké německé noviny napsaly, že 15. března 1939 nás Němci osvobodili a zachránili před bolševismem, tak by z toho byl právem skandál. Rusové se ovšem dopustili srovnatelné urážky českého národa.

21.11.2017 v 20:58 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 386 | Diskuse

Dalibor Bartoš

Nutit někoho k vlastenectví

Tak tuto frázi použil dnes jistý Libor Dvořák, samozvaný expert na Rusko. Řekl - citace nebude přesná ale je možné si ji poslechnout na ČT24 - že, v Rusku se množí požadavky na zákony, které budou nutit lidi k vlastenectví, a že

21.11.2017 v 20:11 | Karma článku: 18.97 | Přečteno: 391 | Diskuse

David Vlk

Rusové jsou prostě pořád Rusáci

Imperialistický stát růžolících drbanů, který si vždy z Evropy utrhl co chtěl, požvýkal to, rozkradl, rozebral na součástky, vycucal nerostné suroviny a technologie a vládl tam za pomocí argumentů s tankovými pásy.

21.11.2017 v 19:01 | Karma článku: 33.83 | Přečteno: 1215 | Diskuse

Jan Dvořák

Policie se s vydávačkou tumlovala, ale teď bude na čekačce

Policie si s žádostí o vydání zločinných poslanců Babiše a Faltýnka pospíšila. Už ve sněmovně žádost o vydání je. Nenaplnil se optimistický scénář, že policie bude vyčkávat na nového ministra, a pak že se uvidí, spíš neuvidí.

21.11.2017 v 16:10 | Karma článku: 25.22 | Přečteno: 999 | Diskuse
Počet článků 282 Celková karma 15.66 Průměrná čtenost 743

yektauzunoglu.com 

https://www.facebook.com/MUDrYektaUzunoglu

https://twitter.com/YektaUzunoglu?

 

MUDr. Yekta Uzunoglu (kurdským jménem Yekta Geylanî, * 10. května 1953 Silvan, Turecko) je kurdský lékař a podnikatel s arménskými kořeny (mezi jeho předky byli turečtí Arméni, oběti Arménské genocidy na konci první světové války).[zdroj?] Mimo svých profesí se celoživotně angažuje jako kurdský aktivista (upozorňování na potlačování kurdské menšiny v Turecku, Íránu a Iráku), spisovatel a překladatel: Je například autorem překladů částí Bible a děl Karla Čapka do kurdštiny, a naopak kurdské poezie i prózy do češtiny a němčiny. V roce 2006 obdržel cenu Františka Kriegla.Od roku 1996 německé občanství.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.