Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec jedné legendy - 1

11. 08. 2017 15:50:03
Proč země, jako je Německo, které bylo dlouhá léta symbolem automobilového průmyslu a nemá ani svoje vlastní zdroje fosilních energií a ani žádné "bývalé kolonie" s ropou, zaspalo dobu? Jaký kostlivec se skrývá v skříních?

Desítky let, když se řeklo německý průmysl, tak každý výraz byl spojen s německými auty a opačně.

Německá auta se proslavila ve světě jako mimořádně kvalitní stroje ke spolehlivému zajištění přepravy nejen osob, ale i zboží.

Značka Mercedes, Porsche, Audi, BMW či VW se staly touhou stovek milionů lidí na naší planetě.

I můj první vůz, který jsem si jako student FVL UK koupil v roce 1973, byl „Brouk „.

Německý automobilový průmysl není jen tak nějaké odvětví německého průmyslu. Zaměstnává víc než 800.000 tisíc lidí s obratem 450 miliard eur ročně! Tím tvoří páteř jak průmyslu, tak i německého obchodu, ale bohužel i politiky. Politiky, která měla sloužit celému Německu, nikoliv jen úzkému vedení koncernu.

Aféra kolem německého automobilového průmyslu, která je pojmenována jako Dieselgate, zlomí dle všeho nenávratně tuto páteř. Bohužel se nic nezměnilo ve strukturách tohoto odvětví průmyslu ani po té aféře, ale nic se nezměnilo ani v jejich nezdravém propojení s politikou. Vypadá to, jakoby si v Německu řekli "ono to nějak dopadne"... Že by tato páteř Německa byla tak zkostnatělá, že není neschopna změn nebo alespoň impulsu k transformacím? To by pak ale znamenalo skutečný konec této legendy.

Koncerny, které téměř jedno století tvořily legendu o významném odvětí, jako je "stroj k přepravě", a obdarovávaly lidstvo jednou inovací za druhou, nemají již sílu k dalším a bytostně potřebným inovacím, nemají ale ani sílu k sebezáchraně.

Země, jako je Německo, které nemá potřebné palivo k výrobním strojům pro celý svět a musí palivo dovážet, nebylo ve stavu svoje legendární stroje převést na jiný druh energie a přijít na trh tak, jako v minulosti, s novou inovací? Například se stroji na elektrický pohon či na vodou! Tím by Německo získalo potřebnou nezávislost na konfliktních regionech s fosilními energiemi, ale též by šetřilo naši planetu a snižovalo by množství vypouštěných nebezpečných plynů z fosilních motorů. Je to tragédie, že tak pro lidstvo významné koncerny, se místo toho uchylovaly k manipulacím s řídícími jednotkami svých vozů a nevrhly se na renovace, ale místo toho se hnaly za vyšším prodejem svých již za dobou pokulhajících strojů.

Přitom dle všeho tyto koncerny již dlouhou dobu měly a i dnes mají koncept motoru poháněného například elektrickou energií.

Když v automobilovém průmyslu neznámá společnost, jako je TESLA, má tyto motory a můžeme je již na evropských silnicích spatřit, že by totéž neměly tyto legendární koncerny starého kontinentu? To by bylo skutečným zločinem, že by tak neodpovědně zaspaly dobu!

Japonské automobilky, které jsme ještě v 80. tých letech vnímali přezíravě tak, jako dnes vnímáme "čínské zboží", dokázaly za posledních 30 let překonat Evropu v kvalitě tradičních motorů, ale navíc přináší stále nové inovace v tzv. hybridních modelech. Možná, že i Japonci brzy přijdou s "čistým" elektromotorem, tak jako to učinila společnost Tesla. Tesla vyrostla na zelené louce a dala nám jasný signál, že automobily s elektromotory jsou plně životaschopné už dnes a v mnoha ohledech překonají zastaralé motory pohaněné fosilní energií.

Proč země, jako je Německo, které bylo dlouhá léta symbolem automobilového průmyslu a nemá svoje vlastní zdroje fosilních energií a ani žádné "bývalé kolonie" s ropou,zaspalo dobu? Co za tím stojí? Jaký kostlivec se skrývá v skříních?

Autor: Yekta Uzunoglu | pátek 11.8.2017 15:50 | karma článku: 14.44 | přečteno: 635x

Další články blogera

Yekta Uzunoglu

Erdogan bodl Putina nožem do zad – už podruhé!

Již roky se snažím tady, ve svém druhém domově, vysvětlit, že aby člověk mohl pochopit současnou Erdoganem prezentovanou "politiku", je třeba především pochopit tureckou mentalitu.

16.10.2017 v 7:41 | Karma článku: 41.24 | Přečteno: 6411 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Americko-turecká válka

Ještě nedávno jsem napsal ve svém článku "Americko-ruská podpora" zveřejněném dne 1.9.2017, že dle předních stratégů USA stojí na rozcestí před rozhodnutím,

14.10.2017 v 7:32 | Karma článku: 17.78 | Přečteno: 415 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

ZEM KURDOV

Jedna z mnohých publikácií, ktorú som napísal či vydal vo svojom ilegálnom vydavateľstve Ararat v roku 1977 za ČSSR!Sídlom tohto prvého kurdského nakladateľstva v Európe bola študentská izba na internáte 5.mája na Slavíkove ulici.

5.10.2017 v 7:46 | Karma článku: 6.18 | Přečteno: 132 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Strýc Džalal nás opustil!

Jalal Talabani : celý Kurdistán ho zná jako Strýce Džalala, neúnavného bojovníka za demokracii a za svobodu.

4.10.2017 v 7:49 | Karma článku: 10.52 | Přečteno: 273 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Pavel Strunz

Modré – nebo světlé zítřky? Díl první: Quo vadis, Evropská unie?

Odpověď vystřelím hned na začátku: EU směřuje nezadržitelně k federaci. Juncker, Mackron, Merkelová - všechny hlavní postavy Evropské unie vyjadřují totéž, jen možná trochu jinými slovy.

18.10.2017 v 23:52 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 36 |

Jan Lunga

Jsou odvody na zdravotní a sociální pojištění pro firmy nějakým trestem?

Některé strany mají ve svých programech návrh na snížení odvodů na zdravotní a sociální pojištění. Je to sice pěkné, ale málo reálné, ale hlavně pro to není důvod.

18.10.2017 v 23:27 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 47 | Diskuse

Vojtěch Halamíček

Skutečně svobodné volby

Už víte, koho budete volit? Ne, neptám se Vás na jméno politické strany, hnutí nebo konrétního lídra.

18.10.2017 v 22:58 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 64 |

Bohumír Šimek

Nemáme a nedáme

Nemáme peníze na zdravotní péči. Stát je odmítá přidat a občan je přidat nesmí. Na beton a na přístroje v nemocnicích je peněz dost. K čemu nám budou přístroje bez lékařů a bez sester?

18.10.2017 v 22:58 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 62 | Diskuse

Hana Daňková

Nebezpečný kruhový objezd.

Že by dobrá zpráva pro hledače kovů? Naleznete-li vzácnost, můžete ji komukoliv prodat, a nejlépe do zahraničí, tam si toho na rozdíl od nás váží

18.10.2017 v 22:10 | Karma článku: 7.72 | Přečteno: 192 | Diskuse
Počet článků 267 Celková karma 16.50 Průměrná čtenost 763

yektauzunoglu.com 

https://www.facebook.com/MUDrYektaUzunoglu

https://twitter.com/YektaUzunoglu?

 

MUDr. Yekta Uzunoglu (kurdským jménem Yekta Geylanî, * 10. května 1953 Silvan, Turecko) je kurdský lékař a podnikatel s arménskými kořeny (mezi jeho předky byli turečtí Arméni, oběti Arménské genocidy na konci první světové války).[zdroj?] Mimo svých profesí se celoživotně angažuje jako kurdský aktivista (upozorňování na potlačování kurdské menšiny v Turecku, Íránu a Iráku), spisovatel a překladatel: Je například autorem překladů částí Bible a děl Karla Čapka do kurdštiny, a naopak kurdské poezie i prózy do češtiny a němčiny. V roce 2006 obdržel cenu Františka Kriegla.Od roku 1996 německé občanství.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.