Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J66o21s41e25f 78P21o17t35r

26. 12. 2017 23:26

Vím, že se moje poznámka nebude přesně hodit do smyslu článku a diskuze, chtěl bych se totiž s vámi podělit o mé zážitky s prvním setkáním s tureckými gastarbeitry v Rakousku.

Bylo to v r.1968, kdy se vše uvolnilo a já jsem přes svého rakouského onkla sehnal práci u sedláka na jih od Vídně. V místním hostinci jsem v novinách 20. srpna četl "ruské tanky se valí na Prahu", říkal jsem si, co je to za blbost, ráno 21. mi vše vyjasnilo, v sobotu jsem jel na vyslanectví ČSR abych se přihlásil k boji proti okupantům, bohužel jsem se dozvěděl, že pan velvyslanec je nemocný a žádné informace se neposkytují. Na Franz-Josef Banhof přijížděly neosvětlené vlaky, plné zasmušilých emigrant, Rakušané jim rozdávali polévku, ale i oni se báli, zda se tanky skutečně zastaví na hranicích.

Ale trochu jsem odbočil. Asi za týden poté jsem jel s traktorem pro cihly do cihelny schované v lesích v předhůří Alp. Z hromady cihel jsem je překládal na valník, když tu se ke mě začali sbíhat lidé, lidé tmavší pleti, oblečení v nejrůznější dost roztrhané šaty, nikdo z nich na nohou neměl boty, pouze hadrové omotávky. Nakonec kolem mého traktoru stálo na 150 lidí a dívali se jak vypadá doopravdický Čech - samozřejmě pod vlivem těch srpnových událostí.

Tenkrát turečtí gastarbeitři začínal a fakt nikdo z nich neměl boty, pouze omotané hadry.

0 0
možnosti
Foto

J83a58k32u19b 75R72o71t85h

26. 12. 2017 14:14

Chtěl jsem Vám, pane doktore, poděkovat za Vaše přibývající články o Turecku a Kurdském problému.

Zároveň Vás prosím za odpuštění, že jsem před více jak dvaceti lety coby reportér jednoho celostátního média podlehl veřejné hysterii a sám přiložil polínko do ohně v případě Vašeho zcela nesmyslného trestního stíhání. Tehdy jsem dokonce zveřejnil rozhovor s údajnou obětí Vašich činů, po delší době odhaleným prolhaným agentem MIT. Přijměte, prosím, mou hlubokou omluvu.

6 0
možnosti
Foto

Váš problém, pane Rothe je,

že veřejným hysteriím podléháte neustále.

0 2
možnosti
  • Počet článků 320
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 735x
yektauzunoglu.com 

https://www.facebook.com/MUDrYektaUzunoglu

https://twitter.com/YektaUzunoglu?

 

MUDr. Yekta Uzunoglu (kurdským jménem Yekta Geylanî, * 10. května 1953 Silvan, Turecko) je kurdský lékař a podnikatel s arménskými kořeny (mezi jeho předky byli turečtí Arméni, oběti Arménské genocidy na konci první světové války).[zdroj?] Mimo svých profesí se celoživotně angažuje jako kurdský aktivista (upozorňování na potlačování kurdské menšiny v Turecku, Íránu a Iráku), spisovatel a překladatel: Je například autorem překladů částí Bible a děl Karla Čapka do kurdštiny, a naopak kurdské poezie i prózy do češtiny a němčiny. V roce 2006 obdržel cenu Františka Kriegla.Od roku 1996 německé občanství.

Seznam rubrik