Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč Mercedes a ne Volkswagen?

4. 09. 2017 7:09:01
V minulých týdnech jsme se dozvěděli, že turecké úřady doručily německým úřadům dlouhý seznam společností a fyzických osob pocházejících z Německa, které dle tureckých úřadů, prý podporovaly terorismus.

V dlouhém seznamu je dle informací víc než 600 právnických či fyzických osob pocházejících z Německa se sídlem v Turecku a nacházela se tam i známá světová Daimler, to jest Mercedes.

Mercedes, který přinesl nesčetné inovace do motorových vozidel a proslul ve své kategorii těžko překonatelnou kvalitou.

Jak je obecně známo, Mercedes se po II. světové válce držel daleko od politiky, aspoň já nevím o tom, že by se snažil dostat do střetu s politikou a to nejen v Evropě. Proč se tedy právě Mercedes dostal na černou listinu Erdoganova Turecka? Proč Mercedes a ne Volkswagen? Volkswagen přitom významnější automobilkou a to nejen Německa, ale celého světa! Volkswagen ve svém koncernu slučuje světové značky jako je Porsche, Audi, "českou" Škodovku, ale i "španělský" Seat!

Přitom Mercedes čili Daimler je největším investorem v automobilovém průmyslu vůbec v Turecku, jeho investice přesahují 900 milionu eur, to jest víc než 20 miliard českých korun! Víc než každý druhý autobus a každé třetí nákladní auto jezdící na tureckých silnicích nese hvězdu Mercedesu, a jeho značka je v Turecku přítomna již od roku 1967! Už od roku 1968 tam vyrábí autobusy a obecně se ví, že část v Turecku vyráběných autobusů a nákladních aut, je následně prodána nejen v Evropě, ale i v řadě dalších zemí světa. To znamená, že Turecko je téměř centrálním místem autobusové výroby a výroby nákladních aut celého Mercedesu! Ale přitom právě on, čili jeho dceřiná společnost, je na tureckém seznamu podporovatelů terorismu?!

Ale právě proto to tak je! Po "nafingovaném pokusu o převrat" v loňském, roce co se vlastně odehrálo? Erdoganův stát přes noc neuvěřitelnou rychlostí zestátnil desítky soukromých universit, stovky středních škol, desítky novin a časopisů či televizních stanic a nezapomněl též na nesčetné velice úspěšné podniky, fabriky či banky! Proč? Protože přece ti všichni byli "podporovatelé terorismu"! Turecko až ke dni tzv. pokusu o převrat o tom nevědělo, ale hned druhý den, ano!?

Ani ne za pár dní se valná část těchto právnických subjektů včetně mateřských škol nacházela v rukou nucené správy, která následně tyto subjekty převedla do rukou "blízkých" Erdogana!

O tržní hodnotě těchto vyrabovaných podniků jsou jen odhady, které říkají, že daleko přesahuje 100 miliard eur. Tak rychle lze zbohatnout přes noc! Stačí jen na oko modifikovat hajdukovské způsoby na současnost a přitom křičet, že jde o záchranu demokracie před pučisty a teroristy.

To je jediný reálný důvod, který já vidím, proč se společnost, jako je Mercedes neboli Daimler, dostala na seznam podporovatelů terorismu.

Jelikož Mercedes - Benz Türk a.s. je turecký právnický subjekt založený podle tureckého práva a tudíž podléhá se jako každý právnický či fyzický subjekt v Turecku tureckým zákonům a sultánským dekretům Erdogana, když víc než 67 % držitelem akcií je mateřský Daimler Benz ve Stuttgartu.

Mercedes Benz Türk a.s. je největší tureckou automobilkou a desítky let byli turečtí inženýři ze všech oborů kolem výroby a obchodování až k reklamě školeni v Německu, v Turecku a bylo jim poskytnuto ze strany nejen Daimleru, ale i německého státu, to nejlepší vzdělání a Erdogan ví, že i při zestátnění či svěření do rukou nucené správy bez mateřské firmy ze Stuttgartu, jsou Turci schopni tyto Daimlerovské závody v Turecku vést a dost úspěšně! Víc než 80% všech zaměstnanců Daimlerových závodů v Turecku jsou vysokoškoláci, každý z nich mluví nejméně jedním cizím jazykem! A takových vysokoškoláků v závodech Mercedesu v Turecku je víc než 10.000. Nemluvě o dalších tisících Turků (či Turko-Němců), kteří pracují ve všech stupních daimlerovských závodů v samotném Německu a kteří by se na Erdoganův povel vrátili do Turecka do tamějších závodů v duchu svaté války proti Káfirům!

Chudák Daimler se nyní otáčí v hrobě, kam až jeho dílo jeho následovnici dostali.

Které ještě další významné podniky se nacházejí mezi těmi víc než 600 subjekty, je nám občanům utajováno. Tak, jak znám způsob myšlení Erdogana, tak tam jsou výlučně podniky, které mají v Turecku své investice a tam rozhodně nejde o nějaké malé nebo zanedbatelné investice.

Nad německými podniky v Turecku a i v Německu visí Erdoganův meč a tím pádem nad celým Německem. Zákon o zestátnění podniků či jejich svěření jako "podporovatelů terorismu" do rukou nucené správy mu to umožňuje a když potřebuje "nový zákon" přes noc, umí si to zařídit, jelikož i v Poslanecké sněmovně má absolutní většinu hlasů společně s ultranacionalistickou stranou -z obavy o persekuci ze strany poskoků Erdogana v české statní správě, raději neříkám fašistickou - MHP. Je to ten další důvod, proč německá vláda přes veškeré urážení, nadávaní, vydírání ze strany Erdoganových poskoků a samotného Erdogana, mlčí?

Proč není na tomto seznamu VW koncern? Evidentně proto, že VW v Turecku žádné investice nemá, i když v minulosti na mezinárodních hospodářských konferencích dokonce Erdoganovi ministři odpovědní za průmysl a obchod opakované vyhrožovali, že když nebudou do Turecka investovat, tak Turecko zvýší dovozní daně pro jejich vozidla. Koncern VW je do Turecka nejvíc vyvážející značkou a ještě k tomu víc než 14 % akcií patří Kataru (o volně obchodovatelných akciích nevíme, nevíme, kolik dalších procent volně obchodovatelných akcií má ve svém sejfu Katar), a Katar je už dnes snad jediným přítelem Erdogana, co mu zůstal.

Tak je nám, občanům v demokratickém systému, kterým je nám dokonale vsugerováváno, že JE demokratický, nezbývá nic jiného, než dokola nad tím přemýšlet a hledat, jak to skutečně je, proč ten či onen vrcholný politik se chová pro nás smrtelníky nepochopitelně a to v těch zásadních otázkách naší civilizace, a proč nehájí elementární zájmy svých řadových občanů!

Nemáme to v té demokracii lehké....

Autor: Yekta Uzunoglu | pondělí 4.9.2017 7:09 | karma článku: 18.84 | přečteno: 562x

Další články blogera

Yekta Uzunoglu

Kurdexit

Dvaja imperialistický diplomati François-George Picot a Mark Sykes začali už od roku 1915, teda rok potom, ako začala I. svetová vojna spolupracovať na povojnovom pláne na pomoc k smrti "chorého muža na Bospore".

20.9.2017 v 7:13 | Karma článku: 5.93 | Přečteno: 116 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Zilhan dcéra Nimrodova

Na koberčeku pri stĺpoch katapultu nad mestom sme boli omámení tak, ako ešte nikdy predtým, zo žiadnej rozprávky alebo legendy, ktoré sme počuli rozprávať matkiným nežným a láskavým hlasom plným lásky.

19.9.2017 v 7:17 | Karma článku: 5.62 | Přečteno: 85 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Netvor, aké je tvoje meno?

O význame každého slova, ktoré počujeme, máme vytvorenú dáku predstavu. Ako: Matka, Otec, Vojna, Nespravodlivosť ... a tiež o tom, čo to znamená, keď počujeme slovo Netvor alebo Obludnosť

18.9.2017 v 7:02 | Karma článku: 5.37 | Přečteno: 94 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Kurdexit

Dva imperialističtí diplomaté François- George Picot a Mark Sykes již od roku 1915, to jest rok po té, co začala I. světová válka, začali společně pracovat na poválečném plánu na pomoc na smrt "nemocnému muži na Bosporu".

17.9.2017 v 7:08 | Karma článku: 15.02 | Přečteno: 336 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Aleš Boháč

Opravdu se v Ústavě nesmí škrtat?!

Politici si z kvót na migranty udělali tahák do voleb. Ale dělají si z nás jen legraci. Kdyby nám EU posílala Ukrajince a Poláky, tak jim budeme i tleskat. Ale tady se jedná o muslimy. O islám. A to je ten problém!

20.9.2017 v 12:07 | Karma článku: 14.32 | Přečteno: 203 | Diskuse

Žarko Jovanovič

Kauza "muslimské šátky při výuce" aneb ostuda u soudu a nechutní islámofobové

Po včerejším potvrzení rozsudku senátem odvolacího soudu v kauze Zdravotnické školy Ruská resp. nošení muslimských šátků při výuce také zaznělo "ostuda u soudu a nechutní islámofobové" , "soudce měl rozhodnout a mlčet"

20.9.2017 v 11:34 | Karma článku: 30.40 | Přečteno: 1093 | Diskuse

Jan Dvořák

Večer v oase klidu u paní Kancléřky (pohled do zákulsí )

Kancléřka ve svém pokojíku zařízeném ještě z dívčích let si právě pustila televizní zpravodajství. Komentátor tam připomíná nepříznivé dopady amerických protiruských sankcí na Evropu, a Německo zejména.

20.9.2017 v 10:26 | Karma článku: 10.52 | Přečteno: 310 | Diskuse

Vladislav Svoboda

ODS a ČSSD stvořili Babiše

Andrej Babiš rád napadá ODS a ČSSD s tím, že oni ho svou politikou stvořili. Nic není bližšího než tato pravda. Ale je jiná, než se nám snaží Andrej Babiš podsouvat.

20.9.2017 v 10:25 | Karma článku: 17.82 | Přečteno: 453 | Diskuse

Jan Řeháček

Ošidnost perspektivy

Chce-li malíř vměstnat na své plátno obraz 3D prostoru, neobejde se bez perspektivy. A potřebujeme ji i my, pokud chceme na plátno své mysli promítnout kolotání mnoha-dimensionálního světa. A to s sebou nese i jistá úskalí.

20.9.2017 v 9:09 | Karma článku: 7.11 | Přečteno: 136 | Diskuse
Počet článků 257 Celková karma 16.31 Průměrná čtenost 740

yektauzunoglu.com 

https://www.facebook.com/MUDrYektaUzunoglu

https://twitter.com/YektaUzunoglu?

 

MUDr. Yekta Uzunoglu (kurdským jménem Yekta Geylanî, * 10. května 1953 Silvan, Turecko) je kurdský lékař a podnikatel s arménskými kořeny (mezi jeho předky byli turečtí Arméni, oběti Arménské genocidy na konci první světové války).[zdroj?] Mimo svých profesí se celoživotně angažuje jako kurdský aktivista (upozorňování na potlačování kurdské menšiny v Turecku, Íránu a Iráku), spisovatel a překladatel: Je například autorem překladů částí Bible a děl Karla Čapka do kurdštiny, a naopak kurdské poezie i prózy do češtiny a němčiny. V roce 2006 obdržel cenu Františka Kriegla.Od roku 1996 německé občanství.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.