Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec jedné legendy - 1

11. 08. 2017 15:50:03
Proč země, jako je Německo, které bylo dlouhá léta symbolem automobilového průmyslu a nemá ani svoje vlastní zdroje fosilních energií a ani žádné "bývalé kolonie" s ropou, zaspalo dobu? Jaký kostlivec se skrývá v skříních?

Desítky let, když se řeklo německý průmysl, tak každý výraz byl spojen s německými auty a opačně.

Německá auta se proslavila ve světě jako mimořádně kvalitní stroje ke spolehlivému zajištění přepravy nejen osob, ale i zboží.

Značka Mercedes, Porsche, Audi, BMW či VW se staly touhou stovek milionů lidí na naší planetě.

I můj první vůz, který jsem si jako student FVL UK koupil v roce 1973, byl „Brouk „.

Německý automobilový průmysl není jen tak nějaké odvětví německého průmyslu. Zaměstnává víc než 800.000 tisíc lidí s obratem 450 miliard eur ročně! Tím tvoří páteř jak průmyslu, tak i německého obchodu, ale bohužel i politiky. Politiky, která měla sloužit celému Německu, nikoliv jen úzkému vedení koncernu.

Aféra kolem německého automobilového průmyslu, která je pojmenována jako Dieselgate, zlomí dle všeho nenávratně tuto páteř. Bohužel se nic nezměnilo ve strukturách tohoto odvětví průmyslu ani po té aféře, ale nic se nezměnilo ani v jejich nezdravém propojení s politikou. Vypadá to, jakoby si v Německu řekli "ono to nějak dopadne"... Že by tato páteř Německa byla tak zkostnatělá, že není neschopna změn nebo alespoň impulsu k transformacím? To by pak ale znamenalo skutečný konec této legendy.

Koncerny, které téměř jedno století tvořily legendu o významném odvětí, jako je "stroj k přepravě", a obdarovávaly lidstvo jednou inovací za druhou, nemají již sílu k dalším a bytostně potřebným inovacím, nemají ale ani sílu k sebezáchraně.

Země, jako je Německo, které nemá potřebné palivo k výrobním strojům pro celý svět a musí palivo dovážet, nebylo ve stavu svoje legendární stroje převést na jiný druh energie a přijít na trh tak, jako v minulosti, s novou inovací? Například se stroji na elektrický pohon či na vodou! Tím by Německo získalo potřebnou nezávislost na konfliktních regionech s fosilními energiemi, ale též by šetřilo naši planetu a snižovalo by množství vypouštěných nebezpečných plynů z fosilních motorů. Je to tragédie, že tak pro lidstvo významné koncerny, se místo toho uchylovaly k manipulacím s řídícími jednotkami svých vozů a nevrhly se na renovace, ale místo toho se hnaly za vyšším prodejem svých již za dobou pokulhajících strojů.

Přitom dle všeho tyto koncerny již dlouhou dobu měly a i dnes mají koncept motoru poháněného například elektrickou energií.

Když v automobilovém průmyslu neznámá společnost, jako je TESLA, má tyto motory a můžeme je již na evropských silnicích spatřit, že by totéž neměly tyto legendární koncerny starého kontinentu? To by bylo skutečným zločinem, že by tak neodpovědně zaspaly dobu!

Japonské automobilky, které jsme ještě v 80. tých letech vnímali přezíravě tak, jako dnes vnímáme "čínské zboží", dokázaly za posledních 30 let překonat Evropu v kvalitě tradičních motorů, ale navíc přináší stále nové inovace v tzv. hybridních modelech. Možná, že i Japonci brzy přijdou s "čistým" elektromotorem, tak jako to učinila společnost Tesla. Tesla vyrostla na zelené louce a dala nám jasný signál, že automobily s elektromotory jsou plně životaschopné už dnes a v mnoha ohledech překonají zastaralé motory pohaněné fosilní energií.

Proč země, jako je Německo, které bylo dlouhá léta symbolem automobilového průmyslu a nemá svoje vlastní zdroje fosilních energií a ani žádné "bývalé kolonie" s ropou,zaspalo dobu? Co za tím stojí? Jaký kostlivec se skrývá v skříních?

Autor: Yekta Uzunoglu | pátek 11.8.2017 15:50 | karma článku: 14.43 | přečteno: 623x

Další články blogera

Yekta Uzunoglu

Co si pomyslí Alláh…..

Jakmile jde o sebemenší snahu Kurdů vedoucí k získání svých nejzákladnějších práv byť mimo území Turecka a Iránu, tak pro obě tyto muslimské země stojící proti sobě ve jména Alláha, tak jde pro ně i Alláh jde stranou

22.8.2017 v 8:47 | Karma článku: 16.07 | Přečteno: 363 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Nepřátelé Turecka

V předešlých dnech opakovaně prezident země jednoho z členů NATO, to jest prezident Turecka Recep Tayyip Erdogan, označil tři největší politické strany dalšího člena NATO za nepřítele .... a NATO mlčí, jako kdyby se nic nedělo...

21.8.2017 v 13:34 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 386 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Kurdské referendum

My Kurdové demokracii neopustíme a rozhodneme důstojně a demokraticky o své budoucnosti 25. září tohoto roku v iráckém Kurdistánu

14.8.2017 v 8:01 | Karma článku: 13.82 | Přečteno: 219 | Diskuse

Yekta Uzunoglu

Konec jedné legendy - 2

Ani "naše Škodovka" už nepatří jen Evropanům, ale i Kataru! A jak v právních státech bývá zvykem, spolumajitelé mají též rozhodující právo

11.8.2017 v 23:00 | Karma článku: 18.71 | Přečteno: 956 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Beata Krusic

Jednotlivosti- fascinující až do krajnosti

Každý jedinec je velkým neopakovatelným originálem. Baví mě sledovat detaily, drobnosti, jednotlivé nuance, které zdánlivě mohou vypadat docela bezvýznamné a přitom právě ony jsou tím, co utváří jistou atraktivitu a jedinečnost.

22.8.2017 v 21:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 33 | Diskuse

Jan Dvořák

ODS vsadila na totální vítězství ve volbách

Sociální demokracie, tolik vysmívaná, že při svých chabých preferencích už raději nestáhla kalhoty před volebním brodem a stále počítá s vítězstvím, má teď stejně zarputilého konkurenta jako je ona, s týmž cílem – ODS.

22.8.2017 v 21:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 99 | Diskuse

Pavel Kolář

Volby v několika číslech

V České republice je zhruba 8 425 000 lidí, jenž mají volební právo pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.

22.8.2017 v 13:43 | Karma článku: 14.20 | Přečteno: 454 | Diskuse

Aleš Merta

Čeští piráti na vlnách liberalismu

Minulý týden vypluli čeští Piráti, tedy spíše vyjeli, ke zteči hradeb poslanecké sněmovny. Předvolební průzkumy jim dávají solidní šance, ale čeká je těžká konkurence, protože ve vodách ve kterých loví své voliče, je rybářů již ..

22.8.2017 v 13:23 | Karma článku: 8.18 | Přečteno: 470 | Diskuse

Ivan Bednář

Nedůvěryhodný Janda cenzorem?

Začínáme být posedlí sestavováním seznamů. Jakoby se vracely staré časy totalitního režimu, který měl seznamy skoro na všechno. StB mělo seznam nepohodlných lidí, Mototechna pořadník na příděl aut, OPBH na příděl bytů.

22.8.2017 v 11:52 | Karma článku: 35.22 | Přečteno: 1009 | Diskuse
Počet článků 233 Celková karma 18.45 Průměrná čtenost 739

yektauzunoglu.com 

https://www.facebook.com/MUDrYektaUzunoglu

https://twitter.com/YektaUzunoglu?

 

MUDr. Yekta Uzunoglu (kurdským jménem Yekta Geylanî, * 10. května 1953 Silvan, Turecko) je kurdský lékař a podnikatel s arménskými kořeny (mezi jeho předky byli turečtí Arméni, oběti Arménské genocidy na konci první světové války).[zdroj?] Mimo svých profesí se celoživotně angažuje jako kurdský aktivista (upozorňování na potlačování kurdské menšiny v Turecku, Íránu a Iráku), spisovatel a překladatel: Je například autorem překladů částí Bible a děl Karla Čapka do kurdštiny, a naopak kurdské poezie i prózy do češtiny a němčiny. Má trvalý pobyt v ČR a od roku 1996 německé občanství.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.