Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Konec jedné legendy - 1

Proč země, jako je Německo, které bylo dlouhá léta symbolem automobilového průmyslu a nemá ani svoje vlastní zdroje fosilních energií a ani žádné "bývalé kolonie" s ropou, zaspalo dobu? Jaký kostlivec se skrývá v skříních?
Už kdysi legendární VW

Desítky let, když se řeklo německý průmysl, tak každý výraz byl spojen s německými auty a opačně.

Německá auta se proslavila ve světě jako mimořádně kvalitní stroje ke spolehlivému zajištění přepravy nejen osob, ale i zboží.

Značka Mercedes, Porsche, Audi, BMW či VW se staly touhou  stovek milionů lidí na naší planetě. 

I můj první vůz, který jsem si jako student FVL UK koupil v roce 1973, byl „Brouk „.

Německý automobilový průmysl není jen tak nějaké odvětví německého průmyslu. Zaměstnává víc než 800.000 tisíc lidí s obratem 450 miliard eur ročně! Tím tvoří páteř jak průmyslu, tak i německého obchodu, ale bohužel i politiky. Politiky, která měla sloužit celému Německu, nikoliv jen úzkému vedení koncernu.

Aféra kolem německého automobilového průmyslu, která je pojmenována jako Dieselgate, zlomí dle všeho nenávratně tuto páteř.  Bohužel se nic nezměnilo ve strukturách tohoto odvětví průmyslu ani po té aféře, ale nic se nezměnilo ani v jejich nezdravém propojení s politikou. Vypadá to, jakoby si v Německu řekli "ono to nějak dopadne"…  Že by tato páteř Německa byla tak zkostnatělá, že není neschopna změn nebo alespoň impulsu k transformacím? To by pak ale znamenalo skutečný konec této legendy.

Koncerny, které téměř jedno století tvořily legendu o významném odvětí, jako je "stroj k přepravě", a obdarovávaly lidstvo jednou inovací za druhou, nemají již sílu k dalším a bytostně potřebným inovacím, nemají ale ani sílu k sebezáchraně.

Země, jako je Německo, které nemá potřebné palivo k výrobním strojům pro celý svět a musí palivo dovážet, nebylo ve stavu svoje legendární stroje převést na jiný druh energie a přijít na trh tak, jako v minulosti, s novou inovací? Například se stroji na elektrický pohon či na vodou! Tím by Německo získalo potřebnou nezávislost na konfliktních regionech s fosilními energiemi, ale též by šetřilo naši planetu a snižovalo by množství vypouštěných nebezpečných plynů z fosilních motorů. Je to tragédie, že tak pro lidstvo významné koncerny, se místo toho uchylovaly k manipulacím s řídícími jednotkami svých vozů a nevrhly se na renovace, ale místo toho se hnaly za vyšším prodejem svých již za dobou pokulhajících strojů.

Přitom dle všeho tyto koncerny již dlouhou dobu měly a i dnes mají koncept motoru poháněného například elektrickou energií.

Když v automobilovém průmyslu neznámá společnost, jako je TESLA, má  tyto motory a můžeme je již na evropských silnicích spatřit, že by totéž neměly tyto legendární koncerny starého kontinentu? To by bylo skutečným zločinem, že by tak neodpovědně zaspaly dobu!

Japonské automobilky, které jsme ještě v 80. tých letech vnímali přezíravě tak, jako dnes vnímáme "čínské zboží", dokázaly za posledních 30 let překonat Evropu v kvalitě tradičních motorů, ale navíc přináší  stále nové inovace v tzv. hybridních modelech. Možná, že i Japonci brzy přijdou s "čistým" elektromotorem, tak jako to učinila společnost Tesla. Tesla vyrostla na zelené louce a dala nám jasný signál, že automobily s elektromotory jsou plně životaschopné už dnes a v mnoha ohledech překonají zastaralé motory pohaněné fosilní energií.

Proč země, jako je Německo, které bylo dlouhá léta symbolem automobilového průmyslu a nemá svoje vlastní zdroje fosilních energií a ani žádné "bývalé kolonie" s ropou,zaspalo dobu? Co za tím stojí? Jaký kostlivec se skrývá v  skříních?

 

 

Autor: Yekta Uzunoglu | pátek 11.8.2017 15:50 | karma článku: 15,49 | přečteno: 654x
  • Další články autora

Yekta Uzunoglu

Rukojmí - 1 - Demokratická výměna kus za kus

Rukojmí - institut, který patrně začal existovat společně s lidskou civilizací. Ani božské, ale ani lidské zákony nedokázaly tento institut odstranit ze života naší jinak lidské společnosti.

12.3.2018 v 15:39 | Karma: 6,63 | Přečteno: 187x | Diskuse| Politika

Yekta Uzunoglu

Rukojmí - 2: Pragmatická demokracie a Kurdové jako rukojmí

Dne 18.09.2005 se měly konat v SRN federální volby. Schröder, jako kandidát do funkce kancléře v dalším období, se bál prohry a potřeboval hlasy Turků žijících v SRN majících dvojité občanství.

12.3.2018 v 8:33 | Karma: 0 | Přečteno: 103x | Diskuse| Politika

Yekta Uzunoglu

Rukojmí – 4 - Krajsky,Tigrid, Kohout a Charta 77...

Bylo to někdy v srpnu roku 1979, kdy jsem se po dlouhé konzultaci se svými přáteli z řad Charty 77 rozhodl ve správný čas, aniž bych byl zadržen, dostat do domu Prof. Jiřího Hájka v Zahradním Městě v Praze.

11.3.2018 v 18:35 | Karma: 5,79 | Přečteno: 132x | Diskuse| Politika

Yekta Uzunoglu

Rukojmí 3 - Případ turecký Renault

Psal se rok 1968, kdy se francouzský státní podnik Renault a turecká společnost OYAK patřící výlučně vojákům dohodli a založili společnost Renault Turecko a následně zahájili společnou výrobu osobních automobilů .

11.3.2018 v 14:27 | Karma: 5,37 | Přečteno: 94x | Diskuse| Politika

Yekta Uzunoglu

A Shameful case

On Sunday, February 25, 2018, as a bolt of the blue, tens of millions (maybe hundreds of millions) of people were hit by the report of detention of Salih Muslim,

3.3.2018 v 17:05 | Karma: 0 | Přečteno: 39x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 320
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 735x
yektauzunoglu.com 

https://www.facebook.com/MUDrYektaUzunoglu

https://twitter.com/YektaUzunoglu?

 

MUDr. Yekta Uzunoglu (kurdským jménem Yekta Geylanî, * 10. května 1953 Silvan, Turecko) je kurdský lékař a podnikatel s arménskými kořeny (mezi jeho předky byli turečtí Arméni, oběti Arménské genocidy na konci první světové války).[zdroj?] Mimo svých profesí se celoživotně angažuje jako kurdský aktivista (upozorňování na potlačování kurdské menšiny v Turecku, Íránu a Iráku), spisovatel a překladatel: Je například autorem překladů částí Bible a děl Karla Čapka do kurdštiny, a naopak kurdské poezie i prózy do češtiny a němčiny. V roce 2006 obdržel cenu Františka Kriegla.Od roku 1996 německé občanství.

Seznam rubrik